Collectevergunning
Beschrijving
Voor het inzamelen van geld voor een goed doel is een vergunning nodig.
De gemeente hanteert het landelijk collecterooster zoals dat door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is opgesteld. Alle landelijke fondsen hebben hierin een vaste collecteweek en hebben een doorlopende vergunning. Het landelijke collecterooster heeft een aantal vrije periodes.
U vraagt uitsluitend een vergunning aan voor collecteren in de vrije periodes.Op de website van het CBF vindt u het landelijke collecterooster.
Een vergunning kan alleen aangevraagd worden door een rechtspersoon zoals een stichting of vereniging oftewel een ANBI-organisatie.
Wetgeving
Aanvragen
Het aanvragen van een collectevergunning doet u digitaal. Hiervoor heeft u DigiD nodig.
Voorwaarden
U moet geregistreerd te staan bij het Centraal Bureau Fondsenwerving. Bij de aanvraag let de gemeente op het doel van de inzameling, de organisatie en het gewenste tijdstip.
Contactgegevens
Gemeente Velsen Vergunningen
Postbus 465
1970 AL IJmuiden
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en donderdag van 8.00 tot 20.00 uur.
Voor technische en vakinhoudelijke vragen aan een vakspecialist moet een afspraak gemaakt worden. Neemt u hiervoor contact op met de gemeente via telefoonnummer: 14 0255 (zonder kengetal) of 0255 567200.