Wet BAG (Basisregistraties voor Adressen en Gebouwen)

Beschrijving

De Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) bevat alle officiële adressen en gebouwen in Nederland. Hierdoor hebben alle adressen 1 officiële schrijfwijze en alle gebouwen 1 uniek ID. De gemeente houdt alle gegevens over Velsen bij.

De gegevens van alle gemeenten staan bij elkaar in de Landelijke Voorziening BAG (LVBAG) die het Kadaster beheert.

Soms is een gegeven fout uit de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). Weet u niet zeker of een gegeven klopt? Of is het niet helemaal compleet? Elke burger (dus niet alleen de inwoners van Velsen) kunnen mogelijke fouten in registraties doorgeven.

Uw eigen pand kunt u opzoeken op een digitale kaartexterne-link-icoon.

Aanvragen

U kunt op 2 manieren een melding doen van een fout in de BAG.

1. U kunt een mail sturen naar bag@velsen.nl. Binnen 2 dagen ontvangt u bericht van de gemeente met een eerste beslissing. Dit kan zijn:

  • De gegevens uit de melding worden overgenomen.
  • De melding is onjuist.
  • Verder onderzoek is noodzakelijk.

2. U doet een terugmeldingexterne-link-icoon via het Kadaster.

Nadere regels

De gemeente gebruikt voor het bijhouden van de BAG vooral gegevens die verstrekt worden bij aanvragen omgevingsvergunning. Om ervoor te zorgen dat we daarbij over de juiste informatie beschikken kan de gemeente aanvullend bouwtekeningen en situatietekeningen bij de initiatiefnemers opvragen. Dit is vastgelegd in de Nadere regels naamgeving en nummers Velsen 2024externe-link-icoon

Contactgegevens

Burgerzaken

Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot  16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

E-mail

Burgerzaken@velsen.nl