Aanvraag voor trouwambtenaar vanuit een andere gemeente
Beschrijving
Bent u al trouwambtenaar in een andere gemeente? Uiterlijk 3 maanden vóór de datum van het huwelijk of de partnerschapsregistratie doet u bij de gemeente waar de plechtigheid plaatsvindt een aanvraag tot Babs.
Alleen mogelijk bij volledige ceremonie
Het is alleen mogelijk om een trouwambtenaar uit een andere gemeente uw huwelijk of partnerschap te laten voltrekken als u kiest voor een huwelijk in de trouwzaal in de middag of op een trouwlocatie. Bij een gratis huwelijk of partnerschap of bescheiden ceremonie kunt u geen trouwambtenaar kiezen.
Aanvragen
Wat hebt u nodig:
- Het aanvraagformulier Babs vanuit een andere gemeente.
- Een kopie van de beëdiging rechtbank van de Babs.
- Een kopie besluit benoeming van het college van B&W waar de Babs in dienst is.
- Een kopie van de voor- en achterkant van een legitimatiebewijs van de Babs.
Stuur het aanvraagformulier Babs met de bijbehorende documenten naar:
Burgerzaken Velsen
t.a.v. burgerzaken
Postbus 465
1970 AL IJMUIDEN.
Of stuur een e-mail naar trouwen@velsen.nl.
Let op!
Zorg dat de aanvraag met bijlagen uiterlijk 3 maanden voor de huwelijksdag bij ons binnen is.
Na de aanvraag
Na uw aanvraag krijgt de Babs een brief toegestuurd, met daarin: de benoeming en informatie over de werkwijze van de gemeente Velsen.
Kosten
Kosten 2024
Omschrijving | Kosten |
Babs uit een andere gemeente | € 71,90 |
Contactgegevens
Burgerzaken
Bezoekadres
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres
Postbus 465
1970 AL IJmuiden
Telefoon
0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)