Attestatie de vita (bewijs van in leven zijn)
Beschrijving
Een Attestatie de vita is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent op het moment van afgifte. U kunt dit bewijs nodig hebben voor pensioenfondsen of andere uitkeringsinstanties. Dit bewijs moet u persoonlijk afhalen aan de balie.
U kunt dit bewijs alleen aanvragen in de gemeente waar u woont.
Aanvragen
Als u een afspraak wilt maken kunt u dat op 2 manieren doen:
- Online
- Telefonisch via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)
Afspraak wijzigen of afzeggen
Een afspraak wijzigen of afzeggen? Als u bij het maken van de afspraak uw e-mailadres heeft ingevuld, heeft u per e-mail een bevestiging ontvangen. In deze e-mail staat een link om de afspraak te wijzigen of te annuleren. Heeft u uw e-mailadres niet ingevuld? Bel ons via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).
Meenemen naar uw afspraak
- Een geldig legitimatiebewijs (paspoort of Nederlandse identiteitskaart).
- Bankpas of geld. U betaalt direct het voor het bewijs.
- Eventueel de brief van het pensioenfonds waarin om het bewijs van leven gevraagd wordt.
Wilt u - als gezaghouder (ouder(s) of voogd) - voor uw kind een Attestatie de Vita ophalen, dan moet uw kind meekomen.
Kosten
Als u de attestatie de vita nodig heeft voor een pensioenaanvraag zijn er geen kosten aan verbonden. U moet wel de brief van het pensioenfonds meenemen.
Tarief 2024
Product | Kosten |
Attestatie de vita | €16.60 |
Bijzonderheden
Is het onmogelijk voor u om persoonlijk langs te komen? Neem dan telefonisch contact op via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal). Dan bekijken we samen met u de mogelijkheden.
Contactgegevens
Burgerzaken
Bezoekadres
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres
Postbus 465
1970 AL IJmuiden
Telefoon
0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)