Gehandicaptenparkeerkaart duplicaat

Beschrijving

Bij beschadiging of onleesbaarheid, bij verlies of vermissing, of bij diefstal van uw kaart kunt u een duplicaat parkeerkaart aanvragen.

Aanvragen of wijzigen

  1. Download het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerkaart 2024externe-link-icoon vul deze volledig in en onderteken het
  2. Maak een afspraak om uw duplicaatkaart aan te vragen. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).

Neem mee naar uw afspraak

  • het ingevulde aanvraagformulier
  • geldig legitimatiebewijs
  • (indien van toepassing) geldig rijbewijs
  • de beschadigde kaart of proces-verbaal van diefstal of de verklaring van vermissing/verlies
  • bankpas of contant geld.

Voorwaarden

  • Bij diefstal van uw parkeerkaart dient u aangifte te doen bij de politie. U ontvangt dan een proces-verbaal.
  • Bij vermissing/verlies dient u een verklaring af te leggen en te ondertekenen bij het Klant Contact Centrum in het gemeentehuis.
  • Het duplicaat wordt verstrekt met dezelfde geldigheidsduur als de kaart die vervangen wordt.
  • De aanvraag voor een duplicaatkaart wordt niet eerder dan na het betalen van de leges in behandeling genomen.

Kosten

Tarief 2024

SoortKosten
Duplicaatkaart voor kaarttype B of P of B+P€ 20,25

Tarief 2025

SoortKosten
Duplicaatkaart voor kaarttype B of P of B+P€ 21,00

Disclaimer: Aan deze bedragen kunnen geen rechten ontleend worden. Leges zijn definitief na publicatie van de legesverordening op www.overheid.nlexterne-link-icoon in december 2024.

Contactgegevens

Burgerzaken

Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

E-mail

Burgerzaken@velsen.nl