Gehandicaptenparkeerkaart duplicaat

Beschrijving

Bij beschadiging of onleesbaarheid, bij verlies of vermissing, of bij diefstal van uw kaart kunt u een duplicaat parkeerkaart aanvragen.

Aanvragen of wijzigen

  1. Download het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerkaart 2024externe-link-icoon vul deze volledig in en onderteken het
  2. Maak een afspraak om uw duplicaatkaart aan te vragen. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).

Neem mee naar uw afspraak

  • het ingevulde aanvraagformulier
  • geldig legitimatiebewijs
  • (indien van toepassing) geldig rijbewijs
  • de beschadigde kaart of proces-verbaal van diefstal of de verklaring van vermissing/verlies
  • bankpas of contant geld.

Voorwaarden

  • Bij diefstal van uw parkeerkaart dient u aangifte te doen bij de politie. U ontvangt dan een proces-verbaal.
  • Bij vermissing/verlies dient u een verklaring af te leggen en te ondertekenen bij het Klant Contact Centrum in het gemeentehuis.
  • Het duplicaat wordt verstrekt met dezelfde geldigheidsduur als de kaart die vervangen wordt.
  • De aanvraag voor een duplicaatkaart wordt niet eerder dan na het betalen van de leges in behandeling genomen.

Kosten

Tarief 2024

SoortKosten
Duplicaatkaart voor kaarttype B of P of B+P€ 20,25

Tarief 2025

SoortKosten
Duplicaatkaart voor kaarttype B of P of B+P€ 21,00

Disclaimer: Aan deze bedragen kunnen geen rechten ontleend worden. Leges zijn definitief na publicatie van de legesverordening op www.overheid.nlexterne-link-icoon in december 2024.

Contactgegevens

Burgerzaken

Bezoekadres

Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden

Klant Contact Centrum

Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

Postadres

Postbus 465
1970 AL IJmuiden

Telefoon

0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)

E-mail

Burgerzaken@velsen.nl