Waarmerken document
Beschrijving
Hebt u een bewijs nodig dat het afschrift of de kopie van uw document gelijk is aan het origineel? Met een stempel (waarmerk) op dit document verklaart de gemeente dat de inhoud hetzelfde is als het origineel. Dit kan echter alleen met documenten die de gemeente verstrekt.
Voorbeelden van documenten waarvan u een gewaarmerkte kopie kunt krijgen:
- Nederlands paspoort of ID-kaart
- Nederlands rijbewijs
Geen diploma’s, cijferlijsten of notariële akten
De gemeente waarmerkt geen kopieën als er een organisatie is die een formeel afschrift van het document kan leveren. Neem bijvoorbeeld voor het waarmerken van uw diploma contact op met de school of het opleidingsinstituut waar u het diploma hebt gekregen.
Aanvragen
Een afspraak maken kan op 2 manieren:
- U maaktonline een afspraak.
Kies voor ‘legalisatie handtekening’. Geef bij ‘3. Contactgegevens’ bij het Opmerkingen-veld aan dat het om het waarmerken van een document gaat. - U maakt telefonisch een afspraak via 0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal).
Meenemen naar uw afspraak:
- Het te waarmerken document of documenten (door de gemeente afgegeven)
- Geldig legitimatiebewijs
- Bankpas of contant geld om de kosten te betalen
Het waarmerken wordt gedaan terwijl u wacht.
Voorwaarden
U moet het originele document of documenten meenemen naar uw afspraak.
Kosten
Tarief 2024
Omschrijving | Kosten |
Per document | € 8,65 |
Contactgegevens
Burgerzaken
Bezoekadres
Gemeentehuis Velsen
Dudokplein 1
1971 EN IJmuiden
Klant Contact Centrum
Burgerzaken werkt op afspraak van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 16.00 uur en op donderdagavond van 18.00 tot 20.00 uur.
Postadres
Postbus 465
1970 AL IJmuiden
Telefoon
0255 567200 of 14 0255 (zonder kengetal)