Klacht indienen bij de gemeente

Het is ons werk om burgers, bedrijven en instellingen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dat doen we dan ook graag. Bent u toch ontevreden over de manier waarop u behandeld bent? Laat het ons weten door een klacht in te dienen.

Een klacht kan gaan over een niet nagekomen afspraak, werkwijze, de dienstverlening, over ambtenaren of college- en raadsleden. Op het moment dat u een klacht indient, start de klachtenprocedure.

Klacht indienen

  1. Doe dit via het online klachtenformulierexterne-link-icoon. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.
  2. Schriftelijk. Download het klachtenformulierexterne-link-icoon.

Vermeld daarop in ieder geval:

  • uw naam, adres, telefoonnummer en/of e-mailadres
  • datum
  • een omschrijving van het probleem
  • de afdeling, bestuurder of medewerker tegen wie de klacht is gericht.
  • uw handtekening

Stuur kopieën mee van de eventuele correspondentie die al is gevoerd.

Stuur het formulier naar
Klachten coördinator Juridische zaken
Postbus 465
1970 AL IJmuiden.

Procedure

  • U krijgt een ontvangstbevestiging van uw klacht.
  • De gemeente neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Als u wilt, kunt u de klacht mondeling toelichten.
  • Binnen 6 weken handelt de gemeente uw klacht af. Dit kunnen we met maximaal 4 weken verlengen. Als dit nodig is, ontvangt u bericht.
  • Nemen wij uw klacht niet in behandeling  dan nemen wij contact met u op.