Klacht indienen bij de gemeente
Het is ons werk om burgers, bedrijven en instellingen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dat doen we dan ook graag. Bent u toch ontevreden over de manier waarop u behandeld bent? Laat het ons weten door een klacht in te dienen.
Een klacht kan gaan over een niet nagekomen afspraak, werkwijze, de dienstverlening, over ambtenaren of college- en raadsleden. Op het moment dat u een klacht indient, start de klachtenprocedure.
Klacht indienen
- Doe dit via het online klachtenformulier. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.
- Schriftelijk. Download het klachtenformulier.
Vermeld daarop in ieder geval:
- uw naam, adres, telefoonnummer en/of e-mailadres
- datum
- een omschrijving van het probleem
- de afdeling, bestuurder of medewerker tegen wie de klacht is gericht.
- uw handtekening
Stuur kopieën mee van de eventuele correspondentie die al is gevoerd.
Stuur het formulier naar
Klachten coördinator Juridische zaken
Postbus 465
1970 AL IJmuiden.
Procedure
- U krijgt een ontvangstbevestiging van uw klacht.
- De gemeente neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Als u wilt, kunt u de klacht mondeling toelichten.
- Binnen 6 weken handelt de gemeente uw klacht af. Dit kunnen we met maximaal 4 weken verlengen. Als dit nodig is, ontvangt u bericht.
- Nemen wij uw klacht niet in behandeling dan nemen wij contact met u op.